Svetainės naujienos

Kuriame Lietuvos ateitį

VEIK vadovų supervizijos [2012.02.13]

Kategorija: Svetainės naujienos

Tęsiasi VEIK vadovų supervizijos dešimtyje Lietuvos mokyklų.

Tęsiasi VEIK vadovų supervizijos dešimtyje Lietuvos mokyklų.

Vaiko emocijų išraiškos kontrolės (VEIK) mokymai 10-ies Lietuvos miestų vaiko ugdymo įstaigų specialistams baigėsi 2011 m. spalio mėnesį. Mokymuose dalyvavo ir kvalifikacijos pažymėjimus įgijo 20 asmenų. Tačiau VEIK metodo mokymosi procesas dar tęsiaisi. Naujuosius VEIK vadovus toliau supervizuoja Viešosios įstaigos Šeimos santykių instituto specialistai, kurie yra VEIK metodo ekspertai. Supervizija vyksta VEIK užsiėmimo metu (prisijungiant prie grupės kaip svečiui). 20 specialistų (po 2 iš kiekvienos mokyklos) yra supervizuojami 3 kartus per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį. Po užsiėmimo supervizorius išsako grįžtamąjį ryšį apie vykusią VEIK sesiją: įvertina parengtų VEIK grupių vadovų įgūdžius, pastebi privalumus, pastiprina tinkamus grupių vedimo taktikas ir metodus, pasiūlo metodus, iškilus komplikuotoms situacijoms ir sunkesniems atvejams.

Savo patirtimi pasidalino VEIK metodo ekspertė – supervizorė Rasa Pietarienė.

Kuo jūsų nuomone naudingos supervizijos VEIK vadovams?

-          VEIK vadovų augimas vyksta nuo pat mokymų pradžios. VEIK vadovams pradėjus vesti užsiėmimus vaikams, aš kartu su psichoterapeute Roma Šerkšniene vykome į skirtingus miestus supervizuoti besimokančius VEIK vadovus. Pradžioje, per pirmuosius supervizijos susitikimus, jautėsi VEIK vadovų jaudulys, žinių ir patirties stygius, o dabar jau matosi, kad vadovai yra įgavę pasitikėjimo, nes įsitikino, kad VEIK metodas veikia. Naujieji VEIK vadovai dalinasi, kad gaunamas atgalinis ryšys iš vaikų, jų tėvų, mokytojų bei supervizorių sustiprina ir suteikia pasitikėjimo tuo, ką jie daro. Mane, kaip VEIK ekspertę džiugina tai, kad naujieji vadovai buvo atviri mokymuisi: išklausę pastabas atsižvelgdavo į tai ir koreguodavo užsiėmimo vedimo įpročius. Tai būdavo galima matyti jau kitos supervizijos metu. Aš supratau ir įsitikinau, kad supervizijos padeda išlaikyti metodo grynumą/autentiškumą.

Kaip jūsų dalyvavimą VEIK užsiėmimuose priėmė vaikai?

-          Čia linksmoji dalis. Kai kurie VEIK vadovai sakydavo: „mes nebeatpažįstame savo vaikų“. Vieni vaikai pradeda labai ramiai elgtis, kiti kaip tik siekia pasirodyti, aktyviau dalyvauja užsiėmime. Vaikams manau smalsu ir įdomu, kai ateina naujas žmogus, o ypač tai, kad aš taip pat įsitraukdavau į užsiėmimo eigą ir kartu su vaikais keldavau ranką, atsakydavau į klausimus, žaisdavau. Smagu matyti, kaip vaikai susiburia ir bendrauja dar prieš užsiėmimą, gerdami kartu arbatą. Daugelis VEIK vadovų minėjo, kad vaikai ypač mėgsta taip būti kartu.

Tikiuosi, kad VEIK grupės išliks ir pasibaigus projektui.



bottom